Tot aan Sydney en dan naar huis

2 december 2012 - Sydney, Australië

Dinsdag 27 november.

Bijtijds opgestaan en de laatste spullen opgeruimd. Na het ontbijt nemen we afscheid, het is even moeilijk, maar je weet maar nooit of we elkaar terug zullen zien. We rijden naar de kust via Cardiff en stoppen hier en daar om foto's te maken. Bij The Entrance kijken we voor een camping, maar daar zijn ze vol, dus naar Eminu. Het is druk, maar wel gezellig en het is 50 meter lopen naar het strand. We lopen even over het strand en zien een een hondje het water ingaan en die gaat alsmaar verder. Een paar schoolmeisjes zien dit en gaan er achter aan. Als ze er bijna zijn, draait het hondje zich om en zwemt terug naar de kust. Alsof hij dit elke dag doet en kijkt of ze hem komen redden. De meisjes komen doodmoe terug en kijken verbaasd naar het baasje wat het hondje aanlijnt en zonder iets te zeggen wegloopt. We zijn uitgewaaid, dus weer terug naar na plaatsje en gegeten en gedronken en besluiten morgen een camping te zoeken vlak bij de afleverplaats  van de Maui.

woensdag 28 november

Op ons gemak ontbeten en naar Sydney gereden. samen met Truus lukt het ons deze keer om de goede weg te nemen en vlak bij het vliegtuig en de Maui een camping te vinden.

We gaan nog een stukje lopen naar een winkelcentrum, goed voor de benen en als voorzorg in Sydney, haha, want daar zal het wel lopen worden. Een beetje rondgekeken en wat kleine dingen gekocht. Terug op de camping ,gegeten en alvast begonnen in te pakken en te poetsen.

Donderdag 29 november

Alles opgeruimd, ingepakt, gepoetst en weggegooid en de rest wat nog te gebruiken was in de camp keuken weggezet voor de liefhebber. We vertrekken naar de Maui en daar verloopt alles op rolletjes, alles wordt nagekeken . En de taxi wordt besteld voor naar het Hotel Wenthwort aan de Wentwordt Avenue. Het blijkt zo te liggen dat alles binnen loop afstand is. Omdat het nog vroeg is lopen we naar de Darling Harbour en genieten van het vrije gevoel dat daar heerst. Lekker ijsje gegeten en op na gemak gelopen naar de Opera House en Harbour Bridge. Het is nog steeds heerlijk weer en bij een restaurant nemen we pizza. Dan lopen we terug naar het Hotel. De benen worden ook al wel wat zwaar en de voetjes moe.

Vrijdag 30 november.

We besluiten vandaag te beginnen met naar Paddys Market  te gaan om te proberen te kopen wat we mee willen nemen voor de kleinkinderen. We lopen daar een uurtje of drie rond  en gaan terug naar het hotel om de spullen weg te brengen. Bedankt Frans voor je engelen geduld. Even een boterhammetje op de kamer en dan naar de Ferry voor een tocht met de boot naar Manley. Het gaat wat betrekken en dat is jammer. Het is een leuke plaats maar met een dreigend regenbuitjes boven ons hoofd is het minder gezellig. We zoeken dus maar een extra gezellig eettentje op en nemen een steak sandwiches op aanraden van een echtpaar wat daar vaak komt omdat het zo goed is. En inderdaad, het smaakt heerlijk. Dan weer terug naar de Ferry, want een zonsondergang wat erg mooi is in Manley zit er niet meer in. Wat we wel zien is als we terugvaren de lichten van de Harbour Bridge en de Skyline van Sydney. Ondertussen is het gaat onweren en als de boot aanmeert gaat het miezeren.      Bij de vele tentjes die er zijn eten we nog een lekker ijsje en gaan dan terug  naar het hotel. Gelukkig is het miezerig regentje opgehouden. Om de hoek van het hotel is nog een bar open en drinken nog een lekker wijntje. Ook. Op de kamer natuurlijk, want als echte Hollanders hebben we eten en drinken op de kamer!!

Zaterdag 1 december

Het zal een hete dag worden van 40 o. We zien er weinig van bij het ontbijt, want dan is het aan het regenen. We gaan toch op weg, want we doen de hop on hop off vandaag. Of binnen in de bus of buiten boven de bus. Maar we voelen het al als we naar het postkantoor lopen. We moeten de atlas die we mochten lenen van mensen uit Perth nog versturen. Alles verloopt goed en eenmaal buiten is het echt warm aan het worden. Dat wordt dus echt boven op de bus zitten en hopen dat het wat waait. We nemen de hele route door Sdney highlights en de route langs Bondi Beach. Het is heerlijk zitten maar af en toe uitkijken voor de takken van de bomen die in je gezicht kunnen komen! Op Bondi Beach uitgestapt en een hamburger gegeten en de mails gecheckt. En echt waar een hamburger van de Mac gegeten! We stappen weer terug op en gaan terug naar de  Harbour Bridge. Weer opnieuw flink wat foto's gemaakt en gelopen naar de opera House. Het is intussen zes uur en zijn net op tijd bij de opera House en zijn Eettentjes om een plaatsje met zicht op de Bridge geheven. Lekker gegeten met een biertje en een wijntje en dan afsluiten met een lekker ijsje en dan is het echt zo ver dat we terug moeten naar het hotel. Tot het laatste omkijken of we nog wat zien en dan is het klaar. Ook met mijn benen en voeten. De willen ineens niet meer, stiekem willen die mij hier houden denk ik. Heelhuids komen we toch aan bij het hotel en eerst een koffie en uitrusten en dan aan de slag. Alles uit de koffers en op bed en dan opnieuw inpakken. Morgen wel even op het  vliegveld het gewicht checken, maar volgens ons hebben we het goed verdeeld. Dan een laatste drankje en moe maar voldaan gaan we slapen,

Zondag 2 december.

Opstaan, taxi, vliegveld en dan nu wachten op het vliegtuig.

Dat was het dan weer mensen. Het is achter de rug, maar we hebben een geweldige trip gehad, waar we nog lang van zullen nagenieten,

Iedereen die ons blog heeft gevolgd, bedankt het was leuk de reacties te lezen.

Groetjes

Frans en Matty

1. Johan en Laura:
    2 december 2012
    Ola,
    Dachten dat jullie eigenlijk nog een week zouden blijven. Time flies indeed.
    Hadden nog gehoopt op een plaatje van een in het wild levende gouldamadine, binsenastrilde, ceresamadine etc.
    Goede vlucht terug, groeten vanuit een zonnig Vila Meã,
    Johan en Laura
  2. Jaap van Terheijden:
    3 december 2012
    Het is de laatste dagen wel heel gevarieerd mwwrvolgens de berichten wel leuk ,ik zal blij zijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn een goede reis en veel groeten Pa
  3. Tanny:
    7 december 2012
    Zo eindelijk gelezen weer geweldig geschreven zoals ook de foto's weer . Ik heb jullie inmiddels gezien maar wilde het ook zo afsluiten ! Dank jullie wel voor de prachtige verhalen en foto's ! Ik heb er onwijs van genoten ! Tot gauw xxx