Van Tathra. Naar de Huntervalley

25 november 2012 - Edgeworth, Australië

Woensdag  21 november
Weer een nieuwe dag en die gaat richting Narooma. Het is rustig op de weg gelukkig, want ook nu veel dalen, stijgen enslingeren.
Je blijft er wel wakker van en het is toch wel mooi om te rijden.
In Narooma bij de lookout foto's gemaakt  en verder naar Batemans Bay voor koffie en de lunch. Veel foto's gemaakt van de ruwe kust en uitzichten en heerlijk relaxen.
We verlaten de kust en gaan via Braidwood naar Goulburn.
Daar zoeken we de camping op. We vragen de richting aan de info centre en het blijkt richting Sydney te zijn. Een hele mooie ruim opgezette camping, een wijntje en........in slaap gevallen. Het is dan ook heerlijk warm in het zonnetje en zonder wind. Na het eten wordt het al donker en eigenlijk nog lekker om buiten te zitten, maar...........muggen! Binnen 5 minuten 4 x muggenbeet. Ds maar naar binnen. We drinken koffie en maken de plannen op voor morgen. We willen vroeg vertrekken om overdag ook van het te verwachten zonnetje te genieten.

Donderdag 22 november
We vertrekken richting Oberon. Veel foto's gemaakt onderweg. Het is een geweldig mooie route. Opnieuw stijgen, dalen en slingeren, maar het is elke keer een ander uitzicht. Van groene weide met schapen of koeien naar berg uitzichten. Lekker weer en na Oberon een grote parking met tafels en we maken de lunch met gebakken ei en champignons en glaasje jus.
We rijden dan via Hampton, Hartley, Mt. Victoria naar Katoomba.
De camper weggezet en even te voet kijken hoe het er uit ziet in de omgeving.
Het is ook te voet stijgen en dalen en we kunnen het niet vinden, dus terug naar de camping, tegenover zien we een bord " Katoomba Falls" .
Het is intussen gaan betrekken en wat mistig, maar we gaan toch even kijken, het is ongeveer half heen en terug.
We zien plots bij de lookout  de " three sisters ". Het is wel mistig, maar we proberen toch wat foto's te maken, wie wat wat het morgen is voor weer.
We maken verse tonijn ( gekocht bij een vissersdorpje onderweg) . We lezen nog wat en hebben helaas toch de kachel weer aan.

Vrijdag 23 november.
In de ochtend is het droog, niet zo koud als gisterenavond en we zien wat stukjes blauwe lucht. Via Echo Point en een gratis parking plaatsje gezocht twee straatjes voor echo point. De lookout naar de Tree sisters en het is dichterbij dan gisteren en de foto's zijn helder. We gaan ook nog 100 treden met een stijle trap naar beneden en staan dan ineens bij een van de sisters in een inham. Je kon er komen vanaf de trap, bruggetje en je staat op een van de sisters.
Heeeel eng (vind ik) maar we maken weer plenty foto's natuurlijk. Het is ontzettend steil!  Omdat we nu achter de sisters staan, zien we er van dichtbij maar een, de andere 2 staan verborgen. De ene foto waar ik op het plateau sta, daar lach ik wel, maar als een boer met kiespijn.
Als we terug zijn op het grote plateau boven, vraagt een echtpaar ons een foto te maken. Ze zijn met hun honeymoon hier geweest en hadden toen een foto gemaakt die Frans hetzelfde moet maken. Het lukt en ze nemen van ons ook een foto met op de achtergrond de three sisters.
De zond breekt ineens door en Frans neemt opnieuw foto's om te zien of het een verschil maakt. Maar dat zien  we op de foto's vanavond als we ze uitzoeken. We drinken koffie in de shop en Ik neem een foto die daar hangt van de three sisters vol in de zon. Wie weet komt het wel goed over en ook een van een groot aboriginal schilderij.
Terug naar de free parking en rijden dan eerst naar Penrith en Windsor en zullen daar beslissen welke route we nemen naar Edgeworth waar Johan en Bep wonen.
We rijden via Cole Heights en Putty naar Singleton.
Met dank aan Menno en Emmy, want die hadden deze route ook aangegeven.
Het is echt een heel mooie route en eenmaal uit de bergen ligt de Hunter Valley er prachtig bij. De een na de andere wijngaard komen we tegen en er zijn er echt heel. We proberen te bellen naar Johan, maar ook met hulp van een local, krijgen we geen contact en besluiten niet naar Singleton maar naar Cessnok te rijden, daar is een B 4 camping en die hebben altijd internet en dan kunnen we ze mailen. Ineens is Truus weer niet goed bezig, want we moeten de Vieuw Mountain road hebben, maar daar kan je twee kanten op en ze stuurt ons naar rechts, gelijk behoorlijk stijgend de bergen in. As we een eind op weg zijn en de huizen er niet meer staan, komt er een auto aan en die laten we stoppen om de weg te vragen.
Het blijkt dus net de andere kant op te zijn en omdat hun er langs komen rijden ze ons voor. Bij de camping aangekomen, stappen hun oogmerk of even uit om te vragen of dit wel hetgeen was wat we zochten, anders konden ze ons ook anders helpen. Maar het is oké  en bedanken ze. Nog steeds hulpvaardig die Aussies.
We worden gelukkig op de valreep nog geholpen dor de receptie die net aan het afsluiten waren en we krijgen een plekje bij het zwembad. Het is weer heerlijk weer geworden en eten buiten en blijven tot laat buiten zitten ( geen muggen!)
We kijken op de gps naar Edgeworth en het blijkt een uurtje hier vandaan te zijn. Nou dan zijn we er morgen weer bijtijds.

Zaterdag 23 november
We staan weer op ons gemak op en gaan na negen uur langs de receptie om alsnog te betalen en ze belt voor ons naar Johan. Ze zijn thuis en verwachten ons.  Om 1100 uur zijn we er en het is gelijk weer als vanouds. Bakje koffie en gelijk weer volop grapjes en plagerijtjes. Daar is Bep super goed in!  En ze kletst je de oren van het hoofd. Maar wel gezellig hoor.
Johan  maakt altijd het eten klaar en de lunch smaakt heerlijk. In e avond maakt hij een wok maaltijd met rijst.
We kletsen, kijken foto's op de tv van  Johan en Bep, dan vallen we om 2300 uur bijna om. Waarschijnlijk ook door de warmte 28 o. De warmte blijft wat hangen en sinds Monkey Mia moeten we de airco weer gebruiken.

Zondag 24 november
Ik ben vroeg op en we zitten met een bak koffie in onze stoeltjes op de oprit.
Het is alweer warm aan het worden, maar we zitten in de schaduw en er is nu nog een lekker fris windje.
Om 9 uur naar binnen, de was aanzetten en ontbijten.
Tegen 1200 uur rijden we richting New Castle. Op ons gemak en regelmatig maken we een stop om foto's te maken en op het strand , waar je kan surfen vanwege de mooie golven, hebben ze ook een openbaar zwembad gemaakt en een aparte baai voor kleine kinderen. Alles goed afgezet, maar gratis. Super goed aangelegd. We eten iets kleins en rijden dan weer verder langs de wijken met de hele mooie huizen met tuintjes en nog steeds langs de kust. Tegen vijf uur gaan we naar de club waar we voor niet te veel geld een warme maaltijd kunnen eten. Het is gezellig en na een toetje en een paar wijntjes gooit Bep in het aangelegen casino tien dollar in een kast en als ze dertig dollar heeft, stopt ze en ze zegt dat we daar morgen weer een lekker ijsje van kunnen kopen,
Goed idee. Nog een koffie en een praatje en dan weer naar de camper.

Maandag  25 november.
We zijn weer bijtijds op en ik maak nu tijd om ons reisverslag op de computer te zetten. Ik had het gelukkig wel op papier gezet in een soort vlugschrift, die alleen ik kan lezen, haha.
Maar na vandaag willen we toch vanaf Melbourne het verhaal en de foto's op de reislogger zetten.
Met kunst en vliegweek moet het wel lukken, want we kunnen niet met onze eigen laptop inloggen bij hun, dus het moet met een omweg via ipad en laptop en ons eigen email adres. Maar het lukt vast wel.
We gaan zo meteen naar de Hunter Valley naar de wijngaarden. Lekker wijn proeven en er is ook een chocolade shop in de buurt.
In de buurt en op de wijngaarden is er ook altijd gelegenheid om te eten, dus lunchen doen we ter plaatse.
We gaan vanaf Edgeworth naar Cessnock ,
waar we eerst de mail versturen met het eerste gedeelte en drinken gelijk bij de Mac D. Een kop koffie met een muffin en dat is gelijk maar onze lunch.
Dan vanaf Cessnock , Paxton, Wollombi en tenslotte Pokolbin.
Bij niet alle wijnkelders  kon je wijnproeven, maar alleen kopen.
We hebben tenslotte twee wijnproeverijen gedaan en Johan heeft het enkele flessen wijn gekocht en wij ook. De chocolat shop was leuk om binnen te kijken, maar was echt te duur om er iets te kopen, helaas konden we er niks proeven!!
Op ons gemakje door de wijnvelden terug naar Cardiff.
Daar gaan we naar de club waar hun lid van zijn en ze hadden daar een buffet.
Je kon overal van eten en zo vaak terug gaan als je wilde en ook de toetjes waren volop aanwezig.
Nou we hebben heerlijk gegeten, vis, vlees en toetjes en koffie na.
We hebben thuis, wat er klaar stond op de reislogger gezet en nog wat na zitten kletsen. Dat was het dan weer en weer moeten we afscheid nemen en is het de vraag of we nog eens terug komen? Als het zo is zal het toch wel een paar jaar duren.
Nog een laatste nachtje op de oprit en op naar de laatste camping.

1. Bep en Johan:
    28 november 2012
    Die boom in de garden is een witte wattle HAve fun
  2. Jaap van Terheijden:
    28 november 2012
    Het word stil aan een compleet boek, dat je heel je leven niet zult vergeten, geniet er de volgende dagen nog lekker van, verder een h ele goede reis en tot in Berrege groeten Pa
  3. Bep en Johan:
    28 november 2012
    Hopenlijk hebben je nog een tocht door de haven kunnen boeken,en de dingen kunnen kopen om mee te nemen , geniet en een fijne vlucht terug naar jullie geliefden , Bep knauwd weer Aussie tegen mij , het duurde even , ik mis haar Lmburg,s accent , bye Bep en Johan