vanaf Adelaide en Kangeroo Island

8 november 2012 - Adelaide, Australië

Zaterdag 4 november:

Vertrek naar Perth,  de laatste nacht voor de vlucht naar Adelaide.

Helaas, wind en motregen, niet gezellig dus.

En dan werkt de GPS ook nog niet, juist nu we het in de stad Perth nodig hebben.

We willen n.l. eerste naar het hotel van aankomst terug, want……daar hebben we onze jassen vergeten!

3 verschillende plattegronden op schoot, en jawel we kunnen nog kaartlezen!!!

In het hotel wordt er nagekeken wanneer we er waren en…..jawel ze hebben  onze jassen bewaard!!!

De camping is 5 minuten rijden van het Maui  centrum , waar we onze camper moeten inleveren.

We zijn er op tijd, dus we doen de was en net als alles droog is gaat het weer regenen..

Omdat we geen voorraad meer konden hebben, naar de Mac, (jawel met burger en al)  en terug op de

Camping alvast schoonmaken voor het inleveren morgen ochtend.

Maandag 5 november

Vroeg opgestaan en de rest in orde gemaakt .

8.15 uur gepakt en met een schonere wagen dan we gekregen hebben gaan we de camper  inleveren.

Bij Maui hadden we een Nederlands meisje die daar voor een half jaar werkte, zodat we goed konden converseren.

Onze klachten geuit en als pleister op de wonden kregen we een zeer goede fles wijn mee en werd Adelaide gebeld

Om te zorgen dat we zeker een goede camper meekregen.

We hadden alles wat we nog over hadden in de koffers gedaan en de restjes in een plastic zak.

Op het vliegveld onze restjes opgegeten, opgedronken en de douane door.

Het vliegtuig vertrekt op tijd en had waarschijnlijk wind mee, want we kwamen te vroeg aan.

Geen probleem met de taxi zijn  we zo in het hotel voor een nacht.

Lekker een hapje gegeten  met een wijntje en de WIfi geprobeerd, maar met die storm en bliksem

Krijgen we geen verbinding.

Boven alles  verzendklaar gemaakt en met een filmpje en een wijntje de avond doorgebracht.,

Dinsdag 6 novembereerlijk gedoucht in een privé en schone badkamer.

Bij het ontbijt blijkt dat er weer Wifi is, dus na het eten met een kop koffie onze mails binnengehaald en

De laatste gegevens in reislogger geplaatst.

Klokslag tien uur bij de receptie om de taxi naar de Maui besteld.

Bij de Maui was het erg druk, want voor ons waren er twee grote groepen.

We blijven geduldig wachten en als we aan de beurt zijn en onze naam zeggen,weten ze gelijk wie we zijn.

Ja de tamtam heeft gewerkt. We hoeven geen uitleg meer hoe de camper werkt dus we zijn zo weg met…..

Een splinter nieuwe volkswagen Maui camper!!!

Hmmmmm. Moeten we wel zelf ook zo netjes houden.

Maar het is een goed gevoel. Van al die mankementjes hadden we toch wel stiekum een beetje last van.

We doen onderweg boodschappen en willen in Normanville op een camping gaan staan, maar we zijn zo

Bijtijds dat we besluiten door te rijden naar de ferry voor Kangeroe Island. We hebben de ferry van 16.00 uur

( $ 400.00 ) Auw…als we dat er maar uithalen.

Na een uurtje varen en een uurtje rijden zijn we op de camping van Kingscote.

Eten gekookt en dan hebben we het weer gehad. Welterusten.

Woensdag 7 november.

Ineke is jarig, maar we hebben sinds we op het eiland zijn geen gsm verbinding en geen internet verbinding.

Sorry Ineke heb echt aan je gedacht.

Te laat opgestaan omdat we de tijd niet bij hebben gesteld..

Toch nog om 9.00 uur vertrokken naar de eerste bestemming van vandaag (wordt een drukke dag).\

Sealsbay. Helaas is het bewolkt en het lijkt te gaan regenen. Jammer.

Als we aankomen…….giet het…..worden we echt wel een beetje sjaggi van.

Als het wat minder wordt gaan we de tour met gids reserveren binnen in het info centrum.

We vetrekken met gids en met regen, maar als we op het strand komen schijnt plots de zon.

Geweldig om tussen de zeehonden te lopen, wel met afstand, want ze kunnen of weggaan, of aanvallen en

het blijkt dat ze in het mulle zand van het strand echt wel sneller zijn dan wij.

Af en toe als ze onze kant opkomen moeten we ons terugtrekken. We zien veel zeehonden en maken nog veel meer

foto’s. Eenbaby zeehond zoekt zijn  moeder, die is de zee ingegaan voor voedsel.  Ze denkt de moeder gevonden te hebben

maar het is de verkeerde en ze wordt  gelijk weggejaagd. Heel zielig hoor. Als de moeder niet terug komt, is er niemand die de

zorg overneemt en zal dus sterven.

We zien ook een zeehond die van de zee terugkomt en haar jong roept en die komt ook gelijkerop af.

Ze ruiken aan elkaar en het is goed , ze wordt geaccepteerd.

We maken alletwee veel foto’s en filmpjes. Teveel natuurlijk, maar je kan er niet mee ophouden, zo gaaf is het.

De gids zegt dat het tijd is om terug te gaan en….het gaat regenen. Mazzel toch.

*op naar Little Sahara……oeps….Frans vergeet op de bordjes te letten en we zijn er al ver voorbij..

*dan naar Vivonne Bay, waar we heerlijk hebben geluncht met de lamb burger en Whiting en chips.

De frietjes zijn een beetje zout, maar who cares.

Volgende spot is de Koala walk.  Ik spot de eerste twee koala’s hoog in de boom en Frans is een echt een kei

om ze te vinden. We maken veel foto’s  en vinden in de eucalyptus bomen zeker 10 tot 12 koala’s.

Een ervan met een baby koala. Zoooo lief!

Soms zitten ze wel erg hoog in de boom en krijg je ze moeilijk op de foto, maar we proberen het toch.

Rondom de eucalyptusbomen lopen er ook een paar kangeroes vrij rond en heel veel gansen, heel andere soort dan bij ons in Nederland.

De dag is om dus gauw naar de camping. Ook daar lopen er kangeroes vrij rond. Gezellig hoor zo tussen de dieren.

De foto’s worden op de laptop gezet…….Jeetje wat vééél foto’s!!

Geen selectie kunne maken, alleen de slecht eruit gehaald en nagenoten van de dag.

Donderdag 8 november.

De dag begint met een zonnetje en een paar wolkjes. Goed vooruitzicht.

De campingbeheerster geeft ons goede informatie en een goede volgorde van de route over Kangeroe Eiland.

We starten bij het  visitor centre van het Nat. Park. Waar we uiteraard weer wat moeten betalen om door te kunne rijden.

Slimme jongens hoor die Australiers.

Als 1ste gaan we naar Cape du Couedic , waarnaast ook de Admirals Arch ligt.

Een australies echtpaar adviseert ons alleen naar de Cape te gaan, want het is een fantastische tour te voet met een geweldig uitzicht

maar ook een betere plaats dan Admirals Arch om de New. Zeelandse zeehonden te zien zwemmen, zonnen en spelen .

Het is inderdaad een geweldig mooi uitzicht en de zeehonden zijn totaal anders van kleur als de Australische.

Weer veel foto’s gemaakt van de branding en de zeehonden, maar het is heerlijk ontspannend om naar te kijken en te genieten.

We hebben moeite om weg te gaan naar het volgende uitkijkpunt.

Dit is Weirs Cove, waar duidelijk te zien is waar de eerste pioniers op deze plaats aan land kwamen en elke drie maanden bevoorraad werden.

Hun huis stond boven op en de bevoorrading nam plaats zo’n 70 meter lager en wat alleen kon via een soort kabel die omhoog

werd getrokken. Erg primitief en toch nog niet zo lang geleden (tot 1930 werd het op deze manier gedaan)

Dan het laatste punt in deze hoek van Kangeroo Eiland.

De Remarkable Rocks.

Inderdaad eigenaardig, merkwaardig en ongelooflijk!

Veel foto’s gemaakt vanuit allerlei hoeken en ook hier had je het gevoel niet genoeg foto’s te maken.

Ook hier hebben we mazzel. Als we besluiten terug te gaan….begint het te miezeren

Tijdens een regenbui rijden we terug naar het begin van deze route.

We rijden verder naar Parndale  Wildlife Park en vandaar terug naar onze eerste camping in Kingscote.

Per ongeluk rijden we 15 km.  voorbij Het wild Park en is het intussen  15.00 uur.

Terug voor het park of op tijd zijn voor de Pelican feeding om 17.00 uur in Kingscote????

Het worden de pelicanen……want we hopen nog andere wild parken tegen te komen.

We zijn op tijd en de pelicanen zitten al braaf te wachten op de steiger.

Ook hier vragen ze weer entree voor en de $4.00 wordt plots $5.00 .

Je staat er toch dus je doet  weer mee. Jammer dat het zo commercieel moet gaan.

Maar het is toch weer leuk en de zon schijnt  nog steeds.

De foto’s wijzen uit dat het toch weer een leuk evenement is.

N afloop naar de camping en de foto’s gaan sorteren en uitzoeken voor Reislogger.

1. Brigitte Sins:
    10 november 2012
    geweldig allemaal .wat zien jullie veel zeg. En is de.lucht van de stinkende zeehonden al uit.jullie kleren haha. Ik ga.zo de foto's eens op mijn gemak kijken. Veel plezier nog en o, ja de groeten van pa xxx
  2. Rien en Corrie Uitdewilligen:
    Hallo Matty en Frans.
    Wat is het genieten daar , ondanks het weer en de inspanning merken we wel dat jullie zeer ontspannen zijn.
    Volhouden en zoveel mogelijk indrukken opnemen om die later op het gemakje weer eens terug te halen.
    Geniet van deze meer dan verdiende vakantie.
    hier gaat alles zijn gangetje.
    Groeten uit het ook regenachtige Krabbegat op de 10e van de 11e van de 12e.

Rien en Corrie
  3. Tanny:
    10 november 2012
    Wauw weer wauw wat een verhalen geweldig
  4. Bep en Johan:
    11 november 2012
    HI , Jullie twee , we dachten dat je de weg kwijd waren , maar alles ok dan en je zien veel daar , ja alles is commerciaal tegenwordig ,vroeger was dat allemaal vrij . Eindelijk hebben we hier ook regen en kouder weer voor een poosje, vor de kerstdagen is het overal erg verandelijk met een dag 19 an de andere 35 gr . Hopenlijk zijn de weer goden in jullie voordeel . en laat je niet afzetten . Dus tot kijk en vermaak jullie , je kunnen hier zolang blijven als je willen , ook zonder camper , have fun , Bep en Johan .
  5. Sylvia:
    Hoi Frans en Matty,

Ik ben weer helemaal bijgelezen, wederom wat een leuke, mooie verhalen, super leuk om allemaal te lezen! De foto's zijn echt geweldig, met heel veel plezier houd ik het allemaal bij hoor!!!
    Heel veel plezier nog en lekker blijven genieten, jullie verdienen het!!!
    liefs xxx Syl
  6. Bep en Johan:
    11 november 2012
    Hi frans en Matty ; dus alles gaat ok met wat hick ups , mooie foto,s en hopenlijk veel plezier , hier heeft het wat geregend ,maar lang niet genoeg , alleen hope we dat het niet neerkomt als jullie hier komen , vandaag is het mooi weer , maar koud snachts , met overdag zo,n 24 gr , dus geen 35 meer voorlopig . have fun . love Bep en Johan
  7. Magda:
    12 november 2012
    Hoi vakantiegangers en levensgenieters, wat een fantastische verhalen en geweldige foto's. Ik geniet met jullie mee.
    Tot de volgende verhalen en foto's !
    liefs Magda
  8. Geertje:
    12 november 2012
    Hoi opa en oma,

Die baby zeehondjes zijn heel schattig hoor! En die rotsen zijn heel mooi en groot! De kangaroe leken op de foto heel klein maar heel lief! En die poten van die koala leken net schoenen!
    Ik vond het erg mooi al die foto's !
    Nog veel plezier op jullie vakantie.
    Ik mis jullie heel erg!!
    XXX Lieke❤
  9. Jaap van Terheijden:
    13 november 2012
    Het is een geweldig land als je dit allemaal kunt zien, dat vergeet je nooit meer, het zal een hele klus worden als je thuis bent om daar orde in te krijgen, maar dan heb je een nieuw jaar voor de boeg dus komt hart niet op een dag, verder een hele goede reis en veel groeten Pa
  10. Suus:
    14 november 2012
    Wauw, klinkt weer geweldig en wat een gave foto's ook weer!
    Veel plezier!

Groetjes Suzanne
  11. Bep en Johan:
    17 november 2012
    hopenlijk is alles ok , zijn je nog in Melbourne . ??