de laatste dagen in West Australie

4 november 2012 - Perth, Australië

Vrijdag 2-11

Vanmorgen vroeg opgestaan en opnieuw gevraagd naar de mogelijkheid voor een wailwatching.

Maar ze geven geen garantie en zeker niet met de weersomstandigheden (af en toe regen en veel wind)

Dus daardoor is het te duur om zo’n tour te boeken .

Dus we proberen nog wel als we rijden via Busselton-Bunburry-Rockhampton.

In Busselton gestopt en daar een heerlijk homemade Italiaans ijsje gegeten  van een Italiaan die

11 jaar geleden is geëmigreerd. Alleen verse ingrediënten en geen smaakstoffen toegevoegd.

Nou heerlijk was het.

Uiteindelijk in een keer doorgereden naar Rockhampton, want het weer zit niet mee, dus ook te veel wind

In Bunburry.

Op tijd aangekomen op de Ocean Beach camper park. Eigenlijk van plan om naar het strand te lopen, maar onderweg

en bij aankomst zonnig,  maar nu  komt het er ff met bakken uit vallen, dus lekker binnen zitten met een wijntje en biertje

en na het eten  beslissen wat we morgen gaan doen.

We besluiten 2 nachten te blijven staan, dus 2 dagen kans op een trip voor penguins en zeeleeuwen en dolfijnen.

Gelijk ook maar de was doen morgen.

Zaterdag 3-11

Vol goede moed  gaan we om half negen naar het bookingskantoor . Het waait wel, maar de zon komt er voorzichtig door.

Ze zijn op zoek naar de reserve sleutel van het kantoor, want de sleutel is afgebroken. Na een half uur besluiten ze ons binnen te laten

via de achterdeur om dan toch ons te kunnen helpen.

We willen de tour van de penguins, de zeeleeuwen en de dolfijnen. Helaas gaan ze niet naar de dolfijnen, door de harde windvlagen.

Jammer maar dan de andere optie maar. Ze vertrekken al snel naar het penguin eiland zodat we nog rond kunnen lopen voordat ze

de penguins gaan eten geven.  Aangekomen op het eiland blijkt dat niet alleen de penguins op dit eiland verblijven maar ook een hele grote

groep pelikanen. De wandeling rond het eiland is een uurtje en dat kan net. We zijn vijf minuten onderweg en we krijgen een enorme plensbui .

We zijn gelijk doornat, maar we gaan stug door,  de omgeving is prachtig, behalve het voortdurende gekrijs van overvloedig veel meeuwen.

Na de bui blijft het lekker waaien, dus we zijn ook weer zo droog. Het eten geven gaat beginnen en er zijn een tiental  penguins in het binnenverblijf.

Het zijn de kleinste soort penguins die bestaat en ze zijn erg leuk  en grappig. Héééél veel foto’s gemaakt.

Na afloop gaan we naar de pier waar ze ons met een boot komen halen dat een glazen bodem heeft voor een goed zicht onder water.

Als de ferrie aankomt voor de terugkeer naar het vaste land, vragen we waar onze boot blijft……….Jawel het gaat niet door vanwege te veel wind

wat te gevaarlijk is. We krijgen gelukkig ons geld terug. Teleurgesteld gaan we terug naar de camping en besluiten dan naar het winkelcentrum te lopen en te kijken voor internet. Nee, we gaan rijden, het is opnieuw gaan regen. Het zit ons niet mee om walvissen of te spotten op het water. En morgen wordt het weer allen maar slechter. Dus geen herkansing morgen.

Internet  lukt en na een paar boodschappen gaan we lekker eten en besluiten morgen bijtijds naar Perth te rijden. Tot de volgende keer.

1. Diana:
    5 november 2012
    Tjonge zeg, de foto's worden steeds gaver! Wat een mooie omgeving!! Groetjes Diana
  2. Jaap van Terheijden:
    5 november 2012
    Bij jullie is het weer slecht ,maar hier is het ook zwaar balen dus dat maakt geen verschil, alleen zien en fotograferen jullie daar nog leuke dingen, ik ben benieuwd wat dat in de toekomst oplevert, ik hoop dat het weer wat beter word want daar ben je voor in Australië veel plezier verder en tot de volgende keer ,groeten Pa
  3. Tanny:
    5 november 2012
    heel gave foto,s weer en mooi verhaal. jammer van het weer maar komt vast goed.
    Ik heb al verschillende reacties gegeven maar snap niet hoe , nu weer via fb ?? geef niet ik zie de foto,s en het verhaal geniet en tot het volgende verhaal x
  4. Bep en Johan:
    5 november 2012
    Hi ; Ja het weer zit jullie niet mee he , wij hebben al bijna 3 maanden geen regen hier , alles droogt uit en we hebben grote bos branden meegemaakt rond onze plaats , Hopenlijk draaid het weer wat beter . maar zo te zien is het slecht in het zuiden , hier is het warm . Vermaak jezelf en als het slecht blijft kunnen je hier altijd terecht, in de 53 jaren hebben we nog niet eens alles gezien hier rondom . love .Bep en Johan.
  5. Janneke:
    7 november 2012
    Nou, wat een pech met het weer zeg... Maar jullie zijn nog wel eventjes in Australië, dus dat komt vast en zeker wel goed!

Op naar het volgende reisverhaal, echt superleuk om te lezen allemaal :-)

Liefs Jans