Van Albany via Margaret River naar Dunsborough

3 november 2012 - Dunsborough, Australië

Maandag 29-10
Aankomst op de camping van Abany. Het is nog vroeg en het centrum is een kilometer van de camper, dus we gaan met bewolking, wind en kans op een buitje, een lekker stuk wandelen. Leuke winkelstraat en deze komt uiteindelijk bij het water uit. Ze maken het altijd makkelijker als dat het is, want intussen lopen we toch al weer een klein uurtje. We zoeken naar een restaurant, want eer we terug zijn heb ik geen puf meer om te koken. Een stel wat aan de wandel is met de hond, geeft ons heel vriendelijk uitleg over wat er te doen is in Albany, te voet en met de auto. Omdat bijna alle restaurants dicht zijn op maandag, bellen ze voor ons of hetgeen hun een gezellig tentje vinden,  open is en gelukkig wel. We hebben er ook gezellig gezeten, gegeten en gedronken en terug naar de camping.  Gelukkig droog, want voor de rest van e nacht regent het behoorlijk.

Dinsdag 3o-10
We gaan weer bijtijds op pad om te zien wat er nog te bekijken valt in Albany, op weg naar de kust. De wandelingen die we konden maken, gaan niet door vanwege regenbuitjes. Jammer want het waren mooie plekjes die je te voet kon bekijken. Dan maar met de auto naar het uiterste puntje van Albany gereden, waar ook genoeg te zien valt.
O.a. De rots Peakhead,  de Natural Bridge  (foto) The Gap  ( foto)  Indrukwekkende rotsformaties, en weer geheel anders dan de rotsen boven Perth. De blowholes, dit zijn gaten in de rotsen en als de golven veel kracht hebben gaat het water ondergrond en komt er vanuit de holes uitgespoten. De vuurtoren, die de hoogste is in W.A.  en nog in werking is.
Op de terugweg inde stad nog een foto van THE Brig Amity gemaakt. Een replica van het eerste schip wat in Albany is aangekomen met de eerste pioniers voor West Australië. rond de Frenchman Bay gereden en richting Denmark - Nornalup waar we in de Valley van THE Giants , de bekende Tree Top Walk maken, dit is een wandeling op een stevige brug, gemaakt tussen de bomen van wel 60 tot 70 meter hoog, waarvan de brug tot een hoogte gaat van 40 meter. Lijkt eng ( het wiebelt nogal ) maar heel indrukwekkend en spannend om te doen. Ook op de begane grond is er goed te zien dat de oudere bomen hol worden en je er soms gewoon doorheen kan lopen.  Ook possums lopen er vrij in de natuur rond. Richting Walpole voor de camping Coalmine caravanpark spotten we eindelijk onze eerste kangoeroes die we kunnen fotograferen.  Want al die dode kangaroes  langs de kant van de weg hebben we niet gefotografeerd natuurlijk. Een heeft er ook een kleintje in de buidel. Nu voelen we ons eindelijk in Australie. Nu nog de Koala's!

Woensdag 31-10
Als we vertrekken, komen we we nog meer kangaroes in het wild tegen,  weer moet Frans stoppen, want ik moet er natuurlijk weer foto's van maken. Hij vindt dat we wel weer genoeg kangaroes op de foto hebben staan.
 ( Echt niet!!)
15 km voor Pemberton begint het een beetje frans landschap te worden, mede door de grote wijnvelden die we tegenkomen. Het is gelijk niet meer saai , maar gezellig om te rijden.
Rond de middag zijn we bij de Glouchester Tree in het N.P. Het is gelukkig zonnig geworden en. We gaan naar de Giant Tree die beklommen  mag worden.
Het is echt klimwerk  tot 60 meter hoogte waar ze een platform hebben gemaakt. We kijken hoe anderen deze boom beklimmen, maar blijven zelf op de grond staan. Best wel een beetje gevaarlijk zonder goede opvang mogelijkheden.  Toch weer leuk om gezien te hebben,
We rijden door naar Augusta met Cape Leeuwin. We hebben nog tijd en rijden er nog rond half vier naar toe. De vuurtoren is ook erg mooi, met een mooie omgeving, maar we moeten op de paden blijven vanwege de aanwezigheid van slangen!!   Het is ook het punt waar de Zuidelijke Oceaan de Indische Oceaan  bij elkaar komt.  We spotten hier walvissen, maar te ver om er foto's van te kunnen maken. Terug naar de stad Augusta, waar we op Turners camperpark gaan staan. Veel witte en opnieuw roze papegaaien gezien. Ook twee eenden met vijftien kleintjes ( de school was uit denk ik)
Veel wind en regen snachts.

Donderdag 1-11 Frans jarig!
Bij het vertrek van de camping, krijgt Frans van de opnieuw vrij rond lopende eenden met kleintjes van een er van een beet in zijn been. Was nog kwaad zeker omdat Frans te dicht bij kwam toen hij foto's maakte haha).
We rijden door het gebied van de Margaret River met veel en grote wijngaarden. Heel mooi aangelegd met parkjes erbij en altijd wel een restaurant ernaast waar je bij de wijn wat kunt eten. Goed bedacht van die Australiërs. In  Margaret  River stad info gevraagd voor de chocolade fabriek, Cheese  house, nuts en cerials shop. Na een heerlijk subway broodje van de dag komen we langs een boekhandel die internet heeft. We kunnen dus wel de mail binnenhalen, maar waren er niet op voorbereid, dus geen nieuwe foto's en reisverslag kunnen plaatsen. We zijn gestopt bij de noten shop, en de chocolade fabriek waar dan ook heeeeeel veeeeel chocolade lag opgestapeld. Een plak chocolade met noten gekocht, maar voor de rest was het erg duur en we kunnen het risico van smelten niet nemen.
Verder  door Yallingup gereden, een heel leuk plaatsje, foto's gemaakt en naar Dunsborough, waar we ook inkopen hebben gedaan, helaas geen bakkerij gevonden, die erg goed moet zijn.  Aan het meer bij Dunsborough geslapen.
Morgen in de buurt kijken voor een walewatching .
Tot de volgende keer.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Hilda:
    3 november 2012
    Gefeliciteerd Frans! Leuke verhalen en foto's Matty en Frans! Geniet er van!

Groetjes Hilda.
  2. Johan en Laura:
    3 november 2012
    Ziet er relaxed uit!! Wanneer komen de rods & reels uit de tas?
    We wachten in spanning af. Kaart ontvangen?
    Gr. Laura en Johan
  3. Elly:
    4 november 2012
    hi Frans en Matty , heel leuk om met jullie op deze manier mee te reizen. hier gaat het verder prima. Geniet met volle teugen van jullie reis warme groet Elly
  4. Janneke:
    7 november 2012
    Hoi Frans & Matty,

Frans nog van harte gefeliciteerd!!
    Leuk verhaal weer zeg... Enne Matty, groot gelijk hoor, je hebt nooit genoeg foto's ;-)