Monkey Mia en de dolfijnen

24 oktober 2012 - Monkey Mia, Australië

Vanaf Geraldton naar Monkey Mia, was een flinke ruk.

Erg saaie weg en de plaatsen die interessant waren, doen we pas aan als we terugrijden naar Perth.

W e rijden niet naar Monkey Mia voor de camping, maar naar Denham, dat ligt 25 km. van elkaar af.  En we hebben nu een camping voor 3 nachten voor dezelfde prijs als 1 nacht in Monkey Mia. Dat scheelt en daar kunnen we weer een excursie voor doen.

's-morgens om 7-00 uur al op pad voor de dolfijnen te spotten en van heel dichtbij te zien. Frans gaat klaar staan met het fototoestel en ik sta klaar aan de kant van het water.

Helaas na 'n uur nog niets gespot en dus maar een lekker ontbijtje genomen in het restaurant vlakbij, zodat we gelijk konden rennen als de dolfijnen alsnog zouden komen,.

Daarna een booking office opgezocht en een tocht met een catamaran geboekt, waarbij je ook dolfijnen, zeekoeien, haaien, schildpadden en zeeslangen zou kunnen zien als je gelukt hebt en het weer zit mee en het niet te half waait enz.......

Resultaat: heerlijk gezeild, een paar keer dolfijnen gespot , redelijk dichtbij, ook een maar keer een zeekoe zien liggen aan de oppervlakte maar moeilijk te fotograferen, een zeeslang gespot, een kleine haai gezien, maar geen foto van kunnen maken.

Het was al met al een heerlijk middagje op het water, wel veel wind, maar niet koud. Deze boottocht was van half een tot half vier. We krijgen nu ook een  free sunset boottrip vanavond vanaf vijf uur tot half zeven, in ieder geval tot de zon onder is. Zullen we proberen mooie foto s    van te maken. Er is geen sluierbewolking, zelf niet een heel klein wolkje aan de lucht, dus spectaculair wordt het niet. Maar ook wij houden af en toe nog van " romantiek" !!

Nou romantisch........het is stik koud en stormwind, maar met een fleece vest aan lukt het wel. Toch apart om zo de zonsondergang mee te maken, alles vastgelegd op de gevoelige plaat en de foto's volgen. Hebben nu een café gevonden met free Wifi. Dus ff  profiteren en dit verhaal geplaatst. Meer dan een uur op een kop koffie is lang genoeg.

24 oktobere 2012: Dit is in het café van de Ocean Park, hier zijn we deze ochtend naar toe gaan naar een volmaakte ochtend in Monkey Bay waar echt de dolfijnen naar  het strand komen. Jammer, ik heb niet de dolfijn Nikki een visje mogen geven, maar wel zeer mooie foto's gemaakt ( denken we )

Nu in Ocean Park, verschillende soorten haaien gezien, grote schildpadden, en vele andere kleine en grotere vissen. Met de uitleg waarom dit park bestaat was het toch de moeite waard.

We gaan zo terug naar de camping, de verdere route zo mogelijk uitstippelen. En Jeroen, we proberen het kleine onafhankelijke staatje te vinden en een stempel in ons paspoort te krijgen.

Bedankt voor alle reacties weer en tot next time.

1. J. Van Terheijden:
    24 oktober 2012
    Goede dag , ik denk dat het wel een heel boek wordt als je het thuis alles opgeschreven hebt , ik ben heel benieuwd, groeten Pa
  2. Hanneke:
    24 oktober 2012
    Wauw :) schitterend verhaal van jullie romantische uitje en de dolfijnen en andere dieren! Gelukkig hadden jullie met t boottochtje meer mazzel met spotten :)
    Veel plezier weer met de rest van de tocht!! En dat Free internet zoeken gaat jullie zo best aardig af hè ;)
    Xxxxxx ons
  3. Hellen van Tol:
    24 oktober 2012
    Wauw wat een mooi verhaal. Krijg er nu toch ook wel zin in hoor.
    Geniet er goed van, wij gaan straks ook maa proberen om steeds gratis wifi te krijgen.
    heel veel plezier
  4. Janneke:
    Hoi Frans & Matty,

Leuke verhalen tot nu toe!! Hopelijk zijn er genoeg wifi spots om nog meer verhalen te maken, vind het erg leuk om ze te lezen :-)

xxx Jans
  5. Diana:
    Hoi Matty en Frans,
    Ik heb ook weer genoten van het reisverslag! Klinkt super...
    Zet je er snel weer wat foto's op?? Ben benieuwd naar de dolfijnen haha. Veel plezier weer verder!
    Groetjes Diana
  6. Brigitte Sins:
    25 oktober 2012
    zo geweldig klinkt dat zeg. Heel veel plezier nog en ben benieuwd naar de foto's
  7. Suus:
    26 oktober 2012
    Wauw, klinkt gaaf zeg! Super leuk om zo op de hoogte te blijven van jullie avontuur! Heel veel plezier!
    Groetjes Suzanne
  8. Emmy:
    27 oktober 2012
    Hey frans en matty, klinkt goed allemaal, wij kunnen het ons ook nog zo goed herinneren daar! Hutt river is ook erg cool maar wel ff checken of die weg begaanbaar is voor jullie camper. veel plezier nog. gr menno en emmy
  9. Juul en Frans:
    1 november 2012
    Leuke site. Makkelijk om jullie zo te volgen.Frans, gefeliciteerd met je verjaardag. Hier ben je nog jarig, waarschijnlijk in down under niet meer. we nemen er een wijntje op. Leuke fotos. Ben benieuwd naar de volgende blog. Groeten van Frans en juul