Op de terugweg naar Perth voor de route zuid - west Australie .

29 oktober 2012 - City of Albany, Australië

Oké , de foto's zijn al te zien, maar het verhaal hoort er nog bij. Internetverbindingen verlopen hier toch niet zo goed als we dachten, zo heb je vrij illegaal internetverbinding en zo wordt je er weer uitgeknikkerd.

Vanuit Monkey Mia zijn we vertrokken naar het N.P. Kilbarri.  Een prettige camping vlak aan de zee en vlak bij het National Park. We zijn de volgende ochtend in alle vroegte vertrokken naar het park zelf en special voor de Nature Window en de Gorge met de rivier 150 meter lager. In totaal hebben we 70 km. Aan dirty road gehad, niet prettig om te rijden, maar wel zeker de moeite waard waar deze vreselijke hobbelige weg vol kuilen ons naar toe leidde.

Op 2 verschillende punten moesten we de camper laten staan en te voet verder. Intussen is het hier ter plaatse boven de 30 o, dus we hebben wederom onze hoeden op met de vliegennetjes ervoor. Maar als je mooie dingen wilt zien, zullen we er wat voor over moeten hebben. En het was me mooi.......spectaculair, fantastisch, adembenemend.  Je voelt je heel klein als je in dit grote gebied loopt met op elke hoek een mooier uitzicht.  Vooral in de Loop met het natural window als in de Z- bend met de uitzichten op de 150 meter lagere rivier .

Nadat we het N.P. Weer uit waren zijn we verder gereden richting Port Gregory, want om tegennhet eind van middag nog het onafhankelie staatje Hutt Rivr te zoeken vonden we te  gevaarlijk. We wisten dat het ook een dirty road zou zijn, dus maar ff geen risico genomen. Eventueel zouden we dit gedeelte moeten overslaan.  Maar eenmaal op de camping wist de receptie ons daar te vertellen dat de weg daar naartoe best mee zou vallen en we niet eens veel om moesten rijden. Dus de volgende morgen op weg naar Principality Hutt River.

We komen hier aan ruim voor de middag van de 27 ste oktober. De weg viel inderdaad reuze mee en eenmaal aangekomen keek je je ogen uit. Hoe is het mogelijk dat een enkel man, geboren in Parijs in het grote continent Australie het voor elkaar krijgt een onafhankelijk staatje op te richten. Met alles erop en eraan. Opgericht in 1970, een eigen ontworpen vlag, erkend door verschillende andere landen, zichzelf tot prins gekroond en z'n vrouw tot prinses en hij heeft een eigen stempel, een eigen postkantoor, bibliotheek, een eigen kerkje en natuurlijk ( hij is niet dom) een eigen gift shop. Elke stempel in een paspoort, brengt  4 austr. Dollar op en natuurlijk wil iedereen wel een of ander soort souvenir hiervan meenemen. Hij kan er in ieder geval goed van leven en hij heeft het goed voor elkaar.

Hierna rijden we door naar Dongara, waar we een plaats op de camping kregen met een eigen toilet, douche en wastafel. Na een paar foto's gaan slapen en de volgende ochtend weer vol gas naar Cervantes waar de pinnacles zijn. Erg indrukwekkend en er waren er ook een hele hoop ze hadden een hele route uitgestippeld tussen de pinnacles door van anderhalve km. Gewone auto's mochten er doorheen rijden via een speciale route. Na vele foto's weer doorgereden naar Fremantle, vlak onder Perth.  Het is intussen zondag avond 28 oktober.

maandag 29 oktober vertrokken via de hoofdweg naar Albany. Waarvandaan we via de kust terugrijden naar Perth.

Zo alle foto's die we gemaakt hebben zijn erop gezet , de laatste plaats Albany, geplot en we zijn bij met het verhaal.

dit was het voorlopig weer. Tot de volgende internet verbinding.

Groeten uit een nu even kouder, bewolkt  Albany , Australie .

1. Diana:
    29 oktober 2012
    Wat een mooie dingen hebben jullie weer gezien zeg!! Echt prachtig die foto's. Zo te zien genieten jullie met volle teugen en door de leuke reisverslagen/foto's geniet ik lekker met jullie mee. Hier is het koud en nat en heb zelfs de autoruiten al moeten krabben.
    Veel reisplezier verder!
    xxx Diana
  2. Brigitte Sins:
    29 oktober 2012
    Geweldig zeg, jullie maken me jaloers.
    En wat leuk om het verslag te lezen. Ik ga nu eens op mijn gemak de jaloersmakende foto's bekijken.
    Have fun
  3. Hanneke:
    29 oktober 2012
    Wat een verhaal weer zeg en wat een foto's ook weer!!!
    Ben verder helemaal niet een beetje jaloers aan t worden hoor ;-)
    Veel mooie en leuke dingen weer meegemaakt en af en toe gelukkig nog tijd om te relaxen onder het genot van een wijntje :)
    Op naar de volgende roman met beeldmateriaal bij de volgende internetverbinding...haha
    Liefs ons 3tjes en een dikke knuffel van Levi
  4. Fatma:
    30 oktober 2012
    Mattie wat een prachtige foto's en verhalen! Zo te zien heb jij een geweldige tijd down under!! Geniet nog van jullie reis samen!
    Liefs, Fatma
  5. Henny:
    Hoi Frans en Matty,

Wat bijzonder. Leuk dat we alles een beetje kunnen volgen.
    Nog heel veel plezier en tot het volgende verhaal.
    Groeten ook van Hans.
    Henny
  6. Jaap van Terheijden:
    30 oktober 2012
    Het is fantastisch je komt daar niet uitgekeken en ook de foto,s geweldig, iets dat je in je leven zelde mee maakt Veel groeten Pa
  7. Kees en Ineke:
    30 oktober 2012
    Wat een prachtige reis. Geweldige foto's.
    Heel leuk om jullie verslag te lezen en zeker de foto's erbij.
    Heel vermoeiend maar volgens ons genieten jullie met volle teugen.
    Nog heel veel te zien denk, groetjes en tot het volgende verslag.
    Geniet ervan.
  8. Suus:
    31 oktober 2012
    Wauw, wat een mooie foto's hebben jullie weer gemaakt zeg! Ziet er echt prachtig uit daar! En wat gaaf om al die wilde dieren van zo dichtbij te zien! Ja, ik moet toch ook wel bekennen een beetje jaloers te zijn ;-)

Heel veel plezier verder, geniet er van!
    Groetjes Suzanne
  9. Janneke:
    31 oktober 2012
    Hoi Frans & Matty,

Wat een jaloersmakende foto's hahaha! Echt schitterend hoor... Ben stikjaloers ;-)
    Bij de eerste foto van die schitterende vogels dacht ik gelijk: ze zien er zo mooi uit, het lijkt wel niet echt! Echt een ervaring die niemand jullie meer afpakt..

Geniet ze!! Liefs Janneke
  10. Jan en Paula:
    1 november 2012
    Hallo Frans en Matty,Frans op de eerste plaats gefeliciteerd met je verjaardag, nog heel veel gelukkige en gezonde jaren.
    Ik lees en zie dat het helemaal naar jullie zin is in het stukje van de wereld,Geniet maar met volle teugen, leuke verslagen en foto's
    Groetjes van ons, Jan en Paula.
  11. Tanny:
    1 november 2012
    Frans Gefeliciteerd met je verjaardag !!!!! Leuke dag samen. xxx
  12. Emmy:
    2 november 2012
    Hebben jullie prinses shirley ook nog ontmoet in hutt river in haar joggingbroek? fijne tijd nog.
    gr menno en emmy